Saturday 12 November 2016

Ulasan Buku : No Place Like Home

Judul Buku : No Place Like Home
Penulis : Mary Higgins Clark
Page : 368
Jenis Buku : Paperback
Genre : Thriller/Mystery

Assalamualaikum sahabat/pembaca yang dirahmati Allah~
Hari ini saya nak tulis review buku dari seorang Penulis Barat. Apa yang membuat saya tertarik membeli buku ini kerana di covernya ada tertulis ‘The World’s Favourite Thriller Writer’. Apa-apapun ini adalah kali pertama saya membaca karya dari penulis ini dan selepas membaca buku ini, saya setuju dengan kenyataan yang diberi.

Apabila membaca buku ini, anda akan merasai debaran pada setiap bab. Walaupun ceritanya penuh dengan saspen, namun jalan ceritanya agak tersusun dan mudah difahami. Buku ini juga akan membuatkan kita akan berasa geram sangat pada sesetengah watak. Misalannya, kita sudah tahu watak ini tidak bersalah tetapi watak lain tetap menjadikan watak yang tidak bersalah ini sebagai suspek utama. Haa… geram tak? Nak tahu kisah lanjut dan lebih merasai momen yang ada, saya galakkan semua untuk membacanya .


Buku ini sesuai dibaca oleh golongan remaja dan dewasa. Ia menggunakan bahasa yang mudah/simple walaupun saiz tulisannya agak kecil dan rapat. Namun, ceritanya yang menarik tidak menghalang untuk kita membacanya hingga habis. Baik, sekian saja. Selamat membaca J


Sinopsis :


In a riveting thriller from the #1 bestselling Queen of Suspense, a young woman is ensnared into returning to the childhood home she wanted to leave behind forever -- and where her hidden past emerges with a new and deadly twist. Ten-year-old Liza Barton shoots her mother while trying to protect her from her violent husband -- Liza's stepfather. While the death is ruled accidental, the tabloids still compare Liza to the child murderess Lizzie Borden.

Liza's adoptive parents change her name to Celia and try to erase all traces of her past. Widowed after a brief marriage in which she had a son, Jack, she remarries a young lawyer. Celia is happy until, on her birthday, he presents her with a gift -- the house where she killed her mother. On moving in, they find the words LITTLE LIZZIE'S PLACE - BEWARE painted in red letters on the lawn. When the real estate agent who sold the house to her husband is murdered, she becomes a suspect. As she struggles to prove her innocence, Celia and her little son are being stalked by the killer. 



#cherminbooks

#ThrillerFantasi
#litetaryagentmalaysia
#cherminbooks
#bengkelpenulisanfantasithriller
#youwriteweguide
#mewrite


Diyanah Rahmat

No comments:

Post a Comment